yurifireのブログ

投資、FX、ビットコインやってます。少額投資チャレンジ中

YURIFIRE

金太郎I want to distribute a Japanese tale overseas: KNTAROU


昔々あるところに、山の中に住む猿たちがいました。ある日、彼らは山の中で男の子の赤ちゃんを見つけました。猿たちはその赤ちゃんを人間の子供だと思い、大切に育てました。その男の子はとても勇敢な心を持っており、大きくなると猿たちと一緒に山を駆け回り、剣の稽古も欠かしませんでした。


そんなある日、金太郎(その男の子に名前をつけた)は山を歩いていたところ、大きな熊に出会ってしまいました。熊は金太郎を襲い掛かってきましたが、金太郎は勇気を振り絞って熊を倒すことに成功しました。


その勇気あふれる金太郎を聞きつけた武士たちは、彼を江戸に連れて行きました。彼は武士になり、多くの冒険を経験しました。彼の最も有名な冒険の1つは、赤鬼との戦いです。赤鬼は村人たちに恐れられる存在でしたが、金太郎は彼と友達になり、一緒に冒険するようになりました。赤鬼との冒険の果てには、村人たちも彼を許し、和解が成立しました。


それ以来、金太郎は、勇気と友情という美徳の象徴として、日本の民話において重要な役割を果たしています。


金太郎の代表的な昔話の1つに、「金太郎と赤鬼」があります。ある日、金太郎は、山の中で赤い鬼に出会いました。赤鬼は、村の人々から恐れられていたため、金太郎は彼と友達になることを決めました。2人はすぐに親友となり、一緒に冒険するようになりました。ある日、赤鬼は自分たちを追いかけてくる村人を見て逃げ出してしまい、金太郎は残されたことに気付きました。金太郎は赤鬼を探して、彼を救い出すために村人たちは説得することができました。以降、赤鬼は村人たちから恐れられることはなくなり、金太郎との友情も深まりました。この物語では、見た目に惑わされずに、人々と友情を築くことの大切さが教えられます。



Once upon a time, there were monkeys living in the mountains. One day, they found a human baby in the mountains. The monkeys thought the baby was a human child and raised him with care. The boy had a very brave heart and when he grew up, he ran around the mountains with the monkeys and also practiced swordsmanship.


One day, while walking in the mountains, the boy, now named Kintarou, encountered a big bear. The bear attacked him, but Kintarou summoned up his courage and succeeded in defeating the bear.


The samurai who heard of Kintarou's bravery brought him to Edo. He became a samurai and experienced many adventures. One of his most famous adventures was his battle with the Red Ogre. The Red Ogre was feared by the villagers, but Kintarou became friends with him and they went on adventures together. At the end of their adventures, the villagers forgave the Red Ogre and they reconciled.


Since then, Kintarou has played an important role in Japanese folklore as a symbol of the virtues of courage and friendship.


One of the typical folktales about Kintaro is "Kintaro and Akki" (Red Demon). One day, Kintaro met a red demon in the mountains. Since the Red Demon was feared by the villagers, Kintaro decided to become friends with him. They became best friends right away and started going on adventures together. One day, the Red Demon saw villagers chasing them and ran away, leaving Kintaro behind. Kintaro realized that the Red Demon was gone and went to find him. He convinced the villagers to help him rescue the Red Demon. After that, the Red Demon was no longer feared by the villagers, and their friendship with Kintaro deepened. This story teaches the importance of building friendships with people regardless of their appearance.