yurifireのブログ

投資、FX、ビットコインやってます。少額投資チャレンジ中

YURIFIRE

ぶんぶくちゃがま(BUNBUKUTYAGAMA)


昔々、山奥に住む貧しい農民の家がありました。彼らは日々の暮らしに苦労し、食べるものにも困っていました。




ある日、農民が森で木を切っていると、小さな茶釜を見つけました。彼はそれを持ち帰り、茶を煮るために使い始めました。すると、茶釜から湯が湧き出し、その湯を使ってお茶を淹れると、なんとお金が湯沸かし器に出てきたのです!農民と彼の家族は驚きましたが、喜んでそのお金を使いました。




ところが、その噂が広まり、村中に分福茶釜の存在が知れ渡りました。人々は貧困から抜け出すために、分福茶釜を手に入れたいと思い始めました。そのため、多くの人々が農民の家に押しかけてきました。




農民は困り果て、分福茶釜の力を独り占めしていることが問題であると考えました。彼は村の長老たちと相談し、分福茶釜を村中で共有することにしました。




村の中には分けるための特別な場所が作られ、農民たちは分福茶釜を順番に使用することができるようになりました。茶釜を使った人は、湯を入れてお茶を淹れると、自分の願いが叶うと言われています。




それ以来、村の人々はお互いを助けあいながら、分福茶釜の力を使って幸せな暮らしを送るようになったのでした。




この物語は、分け合いと協力の大切さを教えてくれる素敵な昔話です。




Once upon a time, there was a poor farming family living in a remote mountain area. They struggled in their daily lives and often faced difficulties in finding enough food to eat.




One day, while the farmer was cutting wood in the forest, he stumbled upon a small tea kettle. He brought it back home and began using it to boil tea. To his astonishment, hot water started coming out of the kettle, and when he used that water to brew tea, money would appear in the kettle! The farmer and his family were amazed but happily used the money they received.




However, word of the magical tea kettle spread throughout the village. People became eager to obtain the "bunpuku chagama" (the tea kettle of wealth and fortune) to escape their own poverty. As a result, many people started flocking to the farmer's house.




Feeling overwhelmed, the farmer realized that keeping the power of the tea kettle to himself was becoming a problem. He consulted with the village elders and decided to share the bunpuku chagama with the entire village.




A special place was designated within the village where people could take turns using the tea kettle. Whenever someone used it to brew tea, it was said that their wishes would come true.




From that day forward, the people of the village lived happily, helping one another and using the power of the bunpuku chagama to lead prosperous lives.




This story teaches the importance of sharing and cooperation, showing how people can find happiness by helping each other.