yurifireのブログ

投資、FX、ビットコインやってます。少額投資チャレンジ中

YURIFIRE

浦島太郎 Urashima Taro


浦島太郎



ある日、浦島太郎という名の漁師が、海岸で子供たちが亀をいじめているのを見かけます。彼は子供たちを止め、亀を助けます。その後、太郎は日常の仕事に戻りますが、亀が感謝の印として現れます。亀は太郎に海の神々の住む竜宮城への招待を伝えます。太郎は亀に乗り、海の底にある竜宮城へ行きます。


竜宮城に着くと、太郎は美しい姫である乙姫に出会い、歓迎されます。彼は城で様々な宴や祭りを楽しみ、数日間過ごします。しかし、故郷と家族が心配になった太郎は、姫に帰る許可を求めます。乙姫は承諾し、太郎に「たまて箱」という小さな宝箱を渡します。ただし、決してそれを開けてはいけないと警告します。


太郎は乙姫の言葉を守り、亀にまた乗って海を渡り、故郷へ戻ります。しかし、帰ると村は見知らぬ場所に変わっており、家族や知り合いがいません。彼は村人たちから、浦島太郎の話が300年前の出来事だと知ります。


太郎は失意の中で、つい乙姫からもらったたまて箱を開けてしまいます。すると、たまて箱から白い煙が立ち上り、太郎は一瞬で年老いた姿に変わってしまいます。そのままの姿で海へ戻り、二度と戻らなかったと言われています。


この物語は、時の流れや過ぎ去った人々を懐かしむ気持ちを表現しており、日本の文化に深く根ざしています。



Urashima Taro

One day, a fisherman named Urashima Taro comes across some children bullying a turtle on the seashore. He stops the children and saves the turtle. Afterward, Taro goes back to his daily work, but the turtle reappears as a sign of gratitude. The turtle conveys an invitation for Taro to visit the underwater palace, Ryugu-jo, where the sea gods live. Taro rides on the turtle's back and goes to Ryugu-jo at the bottom of the ocean.



Upon arriving at the palace, Taro meets the beautiful princess Otohime and is welcomed by her. He enjoys various banquets and festivals in the castle for several days. However, as Taro begins to worry about his hometown and family, he asks the princess for permission to return. Otohime agrees and gives Taro a small treasure box, called "Tamatebako," warning him never to open it.


Taro obeys the princess's words, rides the turtle back across the sea, and returns to his hometown. However, once back, he finds the village transformed into an unfamiliar place, with none of his family or acquaintances present. He learns from the villagers that the story of Urashima Taro took place 300 years ago.


In his despair, Taro ends up opening the Tamatebako given by Otohime. As he does so, white smoke rises from the box, and Taro instantly ages into an old man. He returns to the sea in this state, never to come back again.


This story expresses feelings of nostalgia for the passage of time and people of the past, deeply rooted in Japanese culture.